15 Mayıs 2010 Cumartesi

Avustralya'da Eğitim

Dünyanın en küçük kıtası fakat en büyük adası olan Avustralya, Pasifik ve Hint Okyanuslarını birbirinden ayıran doğal konumu, büyüleyici doğal güzellikleri ve yüksek standartlara sahip dil okulları ve eğitim kurumlarıyla her yıl 200 bin yabancı öğrenciye ev sahipliği yapıyor. Başta İngilizler olmak üzere, dünyanın dört bir yanından gelen göçmenlerin zengin kültüre sahip bir kıta haline getirdiği ve yabancılara karşı önyargısız bir topluma sahip Avustralya’da Sydney, Melbourne, Brisbane ve Perth yabancı öğrencilerin ilgi gösterdiği şehirlerin başında geliyor.

Yurtdışı eğitim için tercih edilen ülkeler arasında her geçen yıl daha fazla pazar payı almaya başlayan Avustralya son yıllarda Türk öğrencilerin de gözdesi. İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı Kurucusu Onur Yaldızkaya’nın verdiği bilgiye göre 2009 yılında Avustralya’da eğitim almak için Türkiye’deki Avustralya Konsolosluğu’na başvuran öğrenci sayısı bir önceki yıla göre %35 artış göstererek 2.600’e ulaştı.

7.7 milyon kilometrekarelik yüzölçümüyle dünyanın en geniş alana sahip 6. ülkesi olmasına rağmen nüfusu sadece 20 milyon olan Avustralya’da öğrencilerin iş bulması çok da zor değil. Avustralya eğitim kurumlarından birine haftada en az 20 saat ders görecek şekilde kayıt yaptırıp öğrenci vizesi alanlara haftada 20 saat çalışma izni de veriliyor. Avustralya’da öğrenciler için çalışma alanlarının başında restoranlar, kafeler, oteller ve mağazalar geliyor.

Avustralya’da bulunan 30 dil okulunun temsilciliğini yapan İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, tamamı English Australia ve NEAS akreditasyonuna sahip bu okullar adına ücretsiz danışmanlık hizmeti veriyor. Avustralya’daki dil okulları, yetkili acentalar kanalıyla kayıt yaptıran Türk öğrencilere indirimli özel fiyatlar uyguluyor. Avustralyada eğitim ve konaklama maliyeti 6 ay süreli İngilizce dil eğitim programı için yaklaşık 10.000 Avustralya Doları.

Avustralya dil eğitimi programlarına katılan öğrencilerin konaklaması, tercihe bağlı olarak Avustralya’lı bir aile yanında, okul yurdunda, öğrenci evlerinde veya otellerde sağlanıyor. İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, eğitim programı ve konaklamanın yanı sıra, uçak bileti, havaalanı transferleri ve vize işlemlerini de organize ederek öğrencilerin hayatını kolaylaştırıyor. 1999 yılından beri faaliyet gösteren İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, Avustralya Hükümeti’ne bağlı Australian Education International tarafından verilen Qualified Education Agent Counsellor Sertifikası’na sahip.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder